PATVIRTINTA
UAB „Tomas Gold“
direktoriaus Arūno Jončo
2020m. vasario 3 d.
UAB „TOMAS GOLD“
PARDAVĖJOS (-O) – KASININKĖS (-O)
PAREIGINĖS INSTRUKCIJOS Nr.P8
1. Pareigų pavadinimas
Pardavėja (-as) – kasininkė (-as) (toliau „pardavėjas
– kasininkas“)
2. Pavaldumas
2.1. Pardavėjas – kasininkas yra pavaldus
komercijos direktoriui (toliau tiesioginis vadovas) bei pardavėjai-kuratorei.
2.2. Pardavėjas – kasininkas neturi tiesiogiai
jam pavaldžių darbuotojų
2.3. Nesant pardavėjui – kasininkui
(atostogos, liga ir t. t.) jį pavaduoja kiti, įmonėje dirbantys, pardavėjai –
kasininkai (pardavėjai – kuratoriai)
2.4. Pardavėjas – kasininkas pavaduoja kitus
pardavėjus – kasininkus (pardavėjus – kuratorius), kurie dirba įmonės parduotuvėse,
jų atostogų, ligos ar kitais atvejais, kai šie neatvyksta į darbą
3. Bendrieji reikalavimai
3.1. Pardavėju – kasininku dirbti priimamas
asmuo, turintis profesinį, aukštesnįjį arba aukštąjį išsilavinimą,
praktinio darbo prekyboje patirtį, mokantis bendrauti su žmonėmis bei dirbti
kompiuteriu.
3.2. Pardavėjas – kasininkas turi būti
korektiškas ir mandagus, turėti puikius bendravimo įgūdžius, gebėti
puikiai perteikti informaciją klientui, sugebėti savarankiškai spręsti įvairius
klientų aptarnavimo, prekių pardavimo ir parduotuvės darbo organizavimo
klausimus, tiksliai orientuotis darbinėse situacijose, nuolatos tobulintis,
pasitikėti savimi, gerbti savo vadovus ir kolegas, būti lojalus įmonei ir
tinkamai atstovauti jos interesus įmonės viduje ir išorėje.
3.3. Pardavėjas – kasininkas yra materialiai
atsakingas asmuo.
3.4. Pardavėjas - kasininkas turi mokėti,
žinoti ir išmanyti:
3.4.1. įmonės istoriją;
3.4.2. parduodamų prekių asortimentą,
klasifikaciją, savybes, naudojimą, paskirtį, jų privalumus ir visą su prekės
pardavimu susijusią informaciją;
3.4.3. įmonės parduodamų prekių išskirtinumą
rinkoje;
3.4.4. valstybinę kalbą;
3.4.5. klientų aptarnavimą;
3.4.6. bendravimo etiketą;
3.4.7. aktyvaus pardavimo technikas;
3.4.8. raštvedybos reikalavimus;
3.4.9. buhalterinės apskaitos ir kasos
dokumentų įforminimą;
3.4.11. piniginių ženklų patikrinimo būdus;
3.4.12. prekių pakuotes ir ženklinimą;
3.4.13. prekių mažmenines kainas;
3.4.14. mažmeninės prekybos taisykles;
3.4.15. prekių grąžinimo, keitimo, priėmimo
remontui taisykles.
3.4.16. prekybos salės ir vitrinų
apipavidalinimo principus;
3.4.17. prekių išdėstymą prekybos plote;
3.4.18. inventorizacijos
atlikimą;
3.4.19. pinigų paruošimą ir įnešimą į banko
sąskaitą;
3.4.20. dirbti kasos aparatu, kompiuteriu,
prekių skanavimo įranga ir kt. parduotuvėje naudojama įranga;
3.4.21. saugos ir sveikatos darbe,
priešgaisrinės saugos ir apsaugos reikalavimus;
3.4.22. darbo tvarkos taisykles;
3.4.23. įmonės vidines tvarkas, nurodymus,
įsakymus, procedūras, instrukcijas ir kitus dok., kurie yra susiję su
mažmeninės prekybos organizavimu įmonėje, parduotuvėje ir pardavėjo –
konsultanto funkcijų įgyvendinimu;
3.4.24. parduotuvės pardavimų planus, nustatomus
atskiriems laikotarpiams (dienai, savaitei, mėn., ketv. ar pan..);
3.5. Pardavėjas – kasininkas turi mokėti
saugiai ir teisingai, t.y. nepadarant žalos sau, aplinkiniams ir įmonės turtui,
naudotis įranga, kuri yra parduotuvėje.
3.6. Savo darbe pardavėjas – kasininkas
privalo vadovautis Lietuvos Respublikos įstatymais ir poįstatyminiais aktais,
Vyriausybės nutarimais bei kitais teisės aktais, susijusiais su jo atliekamu
darbu, vidaus darbo tvarkos taisyklėmis, direktoriaus įsakymais, padalinio
vadovo bei vadybininko nurodymais ir šiomis pareiginėmis instrukcijomis
3.7. Pardavėjas – kasininkas privalo ateiti į
darbą, dirbti ir baigti darbą, darbo grafike jam nustatytu laiku. Per darbo dieną darbuotojui suteiktų pertraukų bendra trukmė negali viršyti 1 valandos, o viena pertrauka negali būti ilgesnė negu 15 minučių. Dienos pertraukos planuojamos, įvertinus, kada yra mažiausi pirkėjų srautai. Nuo 17 iki 19 val. pardavėjas - kasininkas negali palikti savo darbo vietos.
3.8. Apie vėlavimą į darbą, neatvykimą į darbą
dėl ligos ar kitų svarbių priežasčių pardavėjas - kasininkas privalo
pranešti tiesioginiam vadovui iki jam nustatytos darbo pradžios (pageidautina
likus ne mažiau kaip 2 val. iki darbo pradžios). Laikinas darbuotojo
nedarbingumas turi būti patvirtintas gydytojo išduotu nedarbingumo pažymėjimu.
Pastaba: neatvykimas į darbą be svarbių
priežasčių visą darbo dieną (pamainą) yra laikomas šiurkščiu darbo drausmės
pažeidimu (LR DK 235str. 2p. 9d.). Darbdavys turi teisę nutraukti darbo sutartį
apie tai iš anksto neįspėjęs darbuotojo (LR DK 136str. 3p., 2d.) kai
darbuotojas bent vieną kartą šiurkščiai pažeidžia darbo pareigas (LR DK 235
straipsnis).
4. Darbuotojo pareigos (darbo funkcijos)
4.
Pardavėjas – kasininkas:
4.1. pradedamas darbą,
paruošia darbo vietą (kasos zona, prekybos plotas), patikrina inventoriaus,
įrangos, org. technikos tvarkingumą ir tinkamumą naudoti;
4.1.1
įjungęs kasos aparatą patikrina ar teisingai spausdinama data, laikas ar čekis
pakankamai ryškus, ar gerai matomi visi rekvizitai. Aptikęs pažeidimų,
nedelsiant praneša apie tai tiesioginiam vadovui;
4.1.2
patikrina ar faktinis pinigų kiekis kasoje atitinka sumą, nurodytą
fiskalinėje dienos ataskaitoje („Z“ ataskaitoje), kuri yra įklijuota į
kasos žurnalą ir žymi faktinį praėjusios darbo dienos pinigų likutį;
4.1.3
užtikrina, kad kasos aparate būtų pakankamas kiekis smulkių pinigų prekybai
vykdyti;
4.2 visus parduotuvėje
vykdomus pardavimus atlieka tik eurais ir apskaito kasos aparatu;
4.3 sugedus kasos
aparatui nedelsiant praneša tiesioginiam vadovui;
4.4 sugedus mokėjimų
kortelių skaitytuvui, nedelsiant informuoja tiesioginį vadovą;
4.5 tuo atveju, jei
parduotuvėje darbo laiku nėra vykdoma prekyba- ant jos durų, arba kitoje
matomoje vietoje pakabina/pastato užrašą (laikroduką), informuojantį, kokiu
laiku parduotuvė atsidarys.
4.6 aptarnauja parduotuvės klientus parduotuvėje ir kasoje taip, kaip tai yra nurodyta įmonės vidiniuose dokumentuose ir šiose pareiginėse instrukcijose;
4.7 nesėdi, jei parduotuvėje
ar prie vitrinų yra nors vienas klientas;
4.8 kiekvieną priėjusį
klientą sutinka draugišku žvilgsniu ir šypsena ar galvos linktelėjimu ir
šypsena. Esant galimybei pasisveikina žodžiais “laba diena”, “sveiki” ar pan.;
4.9 kai parduotuvėje
arba prie vitrinų yra klientų, savo dėmesį ir laiką skiria jiems;
4.10 prieina prie parduotuvėje esančio
kliento (-ų) , išsiaiškina jo (-ų) poreikius ir padeda išsirinkti jam (jiems)
tinkančias prekes;
4.11 suteikia klientams informaciją apie
prekes ir jų savybes;
4.12 parinkęs klientui jo poreikius
atitinkančias prekes, pasiūlo papildančias ir lydinčias prekes;
4.13 pristato klientams asortimento
naujienas;
4.14 suteikia klientams išsamią
informaciją apie išskirtinius parduotuvės pasiūlymus, akcijas, nuolaidas
4.15 teigiamai atsiliepia apie įmonę,
jos asortimentą, kolektyvą;
4.16 klientui atsisakius pagalbos
renkantis prekes, atsitraukia sakydamas „būsiu netoliese, jei ko prireiktų“,
„klauskite jei ko prireiks“ ar pan., būna netoliese bei sudaro visas
sąlygas klientui patogiai ir saugiai, apžiūrėti, išsirinkti prekes bei
gauti jį dominančią informaciją, patarimą, kai tik jam to prireikia;
4.17 aptarnaudamas klientus prie kasos
pasidomi ar jie išsirinko visas jiems reikalingas prekes, pristato ir pasiūlo
įsigyti gaminių priežiūros prekių: valiklių, servetėlių;
4.18 kasos aparatu apskaičiuoja viso
pirkinio vertę;
4.19 laikosi įmonėje vykdomos nuolaidų taikymo politikos:
4.19.1. pardavėjas atsakingas, kad kaupiamoji kliento kortelės nuolaida būtų taikoma tik tos kortelės registruotam turėtojui.
4.19.2. individualiai taikomos nuolaidos iki jų pritaikymo momento suderinamos su tiesioginiu vadovu.
4.20 paima iš pirkėjo pinigus, atiduoda grąža
ir paduoda pirkėjui kasos čekį, esant poreikiui, išrašo sąskaitą faktūrą;
4.21 klientui atsiskaičius banko išduota
mokėjimo kortele grąžina kortelę ir kartu paduoda kasos čekį;
4.22 supakuoja prekę, pridėdamas
juvelyrinių gaminių priežiūros patarimų kortelę, ir atiduoda klientui.
4.23 nepalieka kliento vieno prie kasos
kol jis tvarkosi savo pirkinius;
4.24 atsisveikina su klientu, palinki
jam geros dienos ar pan..
4.25 išeinančio kliento, kuris nieko
neišsirinko, paklausia kokios prekės (-ių) jis nerado
4.26 imasi pardavimų skatinimo ir
klientų pritraukimo veiksmų, kuriuos atlikti nurodo tiesioginis vadovas;
4.27 visada demonstruoja pagarbą ir
atsidavimą klientui;
4.28 papildomai atkreipia klientų dėmesį
į prekes, kurių pardavimai yra skatinami;
4.29 fiksuoja, sistemina ir teikia
informaciją tiesioginiam vadovui apie pirkėjų pasiūlymus, pageidavimus,
pastabas;
4.30 nedelsiant informuoja tiesioginį vadovą apie pirkėjų skundus ar konfliktines situacijas:
4.30.1. dėl atsiradusio gaminio defekto kiekviena situacija vertinama individualiai.
4.30.2. jei suderinus su tiesioginiu vadovu, klientui bus siūlomas atlikti prekės remontas- jis privalo būti užregistruotas internetu ir būti atliekamas įmonės juvelyro.
4.30.3. griežtai draudžiama klientui rekomenduoti juvelyrus, su kuriais "Tomas Gold" įmonė nėra pasirašiusi bendradarbiavimo sutarties. Pardavėjas- kasininkas prisiima asmeninę atsakomybę už gaminį, jei po jo rekomenduoto juvelyro darbo klientas kreipsis į mus pakartotinai.
4.31 vykdo kitas paskirtas užduotis, susijusias
su klientų apklausomis, jų srautų analize, pardavimų rodiklių fiksavimu ir
pan.;
4.32 vykdo nustatytus pardavimų planus,
žino tarpinius siekiamo plano rezultatus - kiek jau plano įvykdyta, kiek dar
liko įvykdyti
4.33 vykdo nustatytus akcijų, išpardavimų
planus, kontroliuoja tarpinius siekiamo plano rezultatus
4.34 apmoko naujus pardavėjus –
kasininkus: supažindina su praktiniu darbo pobūdžiu, konsultuoja;
4.35 ruošia ir teikia ataskaitas apie
asmeninius ir parduotuvės veiklos rodiklius;
4.36 dalyvauja projektuose, kurie yra
skirti parduotuvės veiklos efektyvumo didinimui, teikia su tuo susijusius
pasiūlymus ir ruošia išvadas;
4.37 priimant išduotas prekes, pardavėjas-kasininkas:
4.37.1. patikrina jų svorį, ženklinimą ir komplektaciją , ir esant neatitikimams, informuoja tiesioginį vadovą ne vėliau kaip per 24 val. nuo gavimo;
4.37.2. paruošia jas pardavimui, esant
poreikiui nuvalo, sudėlioja į vitrinas taip, kaip tai
yra nurodyta atskiruose įmonės nurodymuose, tvarkose ar kituose dokumentuose bei šiose
pareiginėse instrukcijose;
4.38 nedelsiant praneša tiesioginiam
vadovui apie brokuotas prekes ir gaminius, įformina jų grąžinimo dokumentus;
4.39 užtikrina, kad netinkamos kokybės
prekės nepatektų į prekybą;
4.40 tikrina, stebi ir nedelsiant
informuoja tiesioginį vadovą bei atsakingą asmenį, kuris koreguoja vežamų
prekių kiekius, kai prekių likučiai parduotuvėje yra nepakankami prekybai
vykdyti;
4.41 pagal nustatytą tvarką
atlieka papildomus prekių užsakymus iš įmonės sandėlio;
4.42 pagal pateiktus nurodymus
pasiruošia akcijoms;
4.43 pagal pateiktus nurodymus atlieka
specialius prekių išstatymus;
4.44 užtikrina, kad prekę žyminti
informacija (etiketė, kainoženklis ar kt.) būtų teisinga, gerai matoma ir
neklaidintų klientų;
4.45 užtikrina, kad parduodant prekę, į
kasą būtų nuskanuotas/įvestas būtent tą prekę atitinkantis brūkšninis kodas;
4.46 apipavidalina prekybos salę ir
vitrinas reklamine informacija apie parduodamas prekes, teikiamas paslaugas,
galiojančias nuolaidas.
4.47 pagal pateiktus nurodymus puošia
prekybinę salę ir vitrinas;
4.48 prižiūri ir tvarko parduotuvę, valo
lentynas, stendus, kitą prekybinę įrangą, vitrinas ir jose esančias prekes;
4.49 saugo ir prižiūri prekes bei kitą
įmonės turtą, kuris yra parduotuvėje;
4.50 prekes savo reikmėms, darbo metu,
parduotuvėje, kurioje dirba, pardavėjas – kasininkas įsigyja tik suderinus su tiesioginiu
vadovu;
4.51 vykdo vagysčių prevenciją:
4.51.1
jei pardavėjas – kasininkas pastebėjo, kad klientas įsidėjo prekę į rankinę ar
kitaip ją paslėpė ir, nesumokėjęs už prekę, ketina išeiti iš parduotuvės,
mandagiai paprašo jo dėmesio ir informuoja klientą, kad pastebėjo kaip jis
paslėpė prekę ir dėl tos priežasties paprašo kliento parodyti asmeninius
daiktus
4.51.2
jei patikrinus klientą įtarimai dėl vagystės pasitvirtina, iškviečia policiją,
parašo pareiškimą bei poėmio aktą
4.51.3
jei klientas atsisako rodyti savo rankinę ar kitus asmeninius daiktus,
pardavėjas – kasininkas neprieštarauja jo sprendimui ir iškviečia
policiją ar apsaugą
4.51.4
jei įtarimai nepasitvirtina, mandagiai atsiprašo kliento dėl klaidos
4.51.5
tuo atveju jei pardavėjas – kasininkas įtaria, kad prekę (-es) neteisėtai
pasisavino įmonės darbuotojas, nedelsiant, įtariamam darbuotojui dar esant
parduotuvėje, informuoja apie savo įtarimus tiesioginį vadovą ir užtikrina, kad
įtariamas darbuotojas nepasišalins iš parduotuvės iki vadovo pasirodymo.
Vadovas ar kitas įmonės įgaliotas asmuo, turi teisę patikrinti darbuotojo
asmeninius daiktus (darbuotojui atsisakius parodyti savo asmeninius daiktus yra
kviečiama policija).
4.51.6
jei vadovui ar kitam įmonės įgaliotam asmeniui patikrinus darbuotoją įtarimai
dėl vagystės pasitvirtina, iškviečia policiją, parašo pareiškimą bei
poėmio aktą
4.52 dėvi ir prižiūri darbinę uniformą,
segi darbuotojo identifikavimo kortelę. Esant nurodymui dėvi kitą išduotą
reklaminę atributiką
4.53 rūpinasi įmonės ir savo, kaip
įmonės atstovo, įvaizdžiu;
4.54 dirbdamas kasos aparatu tikrina
gaunamus pinigus. Aptikęs padirbtus pinigus informuoja tiesioginį vadovą;
4.55 piniginių lėšų priėmimo, apskaitos
ir apsaugos operacijas atlieka pagal kasos apskaitos taisykles;
4.56 pildo kasos žurnalą ir kitus
dokumentus;
4.57 tikrina, ar pinigų kiekis atitinka
kasos aparato parodymus,
4.58 ruošia dokumentus pinigų
inkasavimui
4.59 inkasuoja pinigus taip, kaip
tai yra nurodyta įmonės vidiniuose dokumentuose;
4.60 atlieka prekių inventorizaciją ir
ruošia su tuo susijusią dokumentaciją;
4.61 darbo dienos pabaigoje atspausdina
reikiamas ataskaitas, užpildo kasos žurnalą, įsitikina, kad kasoje esanti
faktinė pinigų suma sutampa su suma, nurodyta kasos aparato ataskaitoje;
4.62 baigęs darbą išsiregistruoja iš
kasos, sutvarko kasos zona, išjungia elektrinius prietaisus ir įrenginius,
išskyrus modemą, kasos aparatą, apsaugos kamerų kompiuterį;
4.63 baigęs darbą, sutvarko prekybos plotą:
4.63.1
surenka visas prekes į seifą. Esant parduotuvėje apsaugos žaliuzėms, prekes į
seifą surenka tik nuleidus žaliuzes;
4.63.2
užrakina vitrinas;
4.63.3
seife esant kodinei spynai, privalo ją užrakinti;
4.63.4
išeidamas paskutinis patikrina ar parduotuvėje bei pagalbinėse patalpose
nelieka žmonių, uždaro, užrakina parduotuvę, įjungia patalpų ir turto
apsaugos signalizacijos sistemas;
4.64 pastebėjus apsaugos sistemos
gedimus, nedelsiant informuoja apie tai tiesioginį vadovą.
4.65 pasibaigus mėnesiui, užtikrina,
kad:
4.65.1
visi per mėnesį pasirašyti ir išrašyti dokumentai būtų pristatyti į įmonės
administraciją kartu su visomis praėjusio mėnesio prekybos ataskaitomis iki
einamo mėnesio 5 d., tame tarpe:
išdavimo, perkėlimo, gražinimo aktai,
grąžinimo bei perkėlimo važtaraščiai,
lombardo dokumentacija,
tauriųjų metalų supirkimo dokumentacija,
prekių keitimo aktai,
internetinės prekybos dokumentacija,
dovanų kuponai.
4.65.2
visi supirkti taurieji metalai bei visos prekės, kurios pagal išrašytus
dokumentus turi būti perkeltos į įmonės sandėlį, turi būti pristatytos į įmonės
administraciją kartu su dokumentais.
4.66 superkant tauriuosius metalus,
patikrina su reagentais metalo prabą bei tiksliai nustato metalo svorį.
4.67 priimant iš kliento gaminius
remontui, nedelsiant informuoja apie tai įmonės administraciją.
4.68 vykdo saugos ir sveikatos darbe,
priešgaisrinės saugos, turto apsaugos ir kitus reikalavimus, su kuriais yra
supažindintas pasirašytinai;
4.69 saugo įmonės turtą, darbo
priemones, dokumentus bei kitą informaciją ir neleidžia jomis naudotis
asmenims, kurie nėra įmonės darbuotojai ir / ar neturi tai įrodančių dokumentų
4.70 neteikia jokios informacijos
pašaliniams asmenims be tiesioginio vadovo leidimo
4.71 nedelsiant informuoja tiesioginį
vadovą, kai į parduotuvę atvyksta asmenys, kurie prašo leidimo prieiti prie
įmonės kompiuterio, kasos aparato, patekti į pagalbines patalpas arba visais
kitais atvejais, kai į parduotuvę užėję asmenys, turi kitus tikslus, nei
įsigyti ar apžiūrėti prekes, esančias prekybinėje salėje.
4.72 Be tiesioginio vadovo leidimo
pardavėjas – kasininkas negali teikti pašaliniams asmenims jokios informacijos
ir leisti naudotis įmonės turtu, įranga ar įmonės (parduotuvės) dokumentacija
4.73 darbo metu atlieka užduotis ir
darbus, susijusius su pardavėjo – kasininko tiesioginėmis pareigomis, užduotis,
kurias skiria tiesioginis vadovas ir užduotis, kurios yra nurodytos šiose
pareiginėse instrukcijose;
4.74 darbo metu neužsiima jokia veikla,
kuri nėra susijusi su pardavėjo – kasininko pareigomis;
4.75 darbo metu nevartoja alkoholio ir
psichotropinių (narkotinių) medžiagų;
4.76 draudžiama atvykti į darbą ir
dirbti apsvaigus nuo alkoholio ar psichotropinių (narkotinių) medžiagų;
4.77 saugo, prižiūri, tinkamai ir tik
darbo tikslams naudoja darbui skirtas priemones (telefonas, kompiuteris,
kasos aparatas, kt. darbo priemonės);
4.78 dirba darbo grafike nurodytu laiku;
4.79 pagalbinių patalpų duris visada
laiko uždarytas;
4.80 nenaudoja prekių savo asmeninėms
reikmėms;
4.81 pagal įmonės nurodymus dalyvauja
mokymuose;
4.82 naujas žinias, įgytus įgūdžius
pritaiko praktikoje ir nuolat siekia savo darbo kokybės gerinimo;
4.83 atlieka testus, pildo anketas,
klausimynus bei kitus dok., kuriais siekiama nustatyti ar patikrinti esamą
pardavėjo – kasininko žinių ir įgūdžių lygį;
4.84 ruošiasi ir dalyvauja
kvalifikacijos / kompetencijos vertinimo pokalbiuose;
4.85 realizuoja jam paruoštus
kvalifikacijos (kompetencijos) vystymo planus;
4.86 siekia nustatytų tikslų;
4.87 vertina, konsultuoja savo kolegas,
teikia patarimus, pasiūlymus, susijusius su jų darbo kokybės gerinimu;
4.88 vykdo kitas, tiesioginio vadovo
paskirtas, užduotis, susijusias su užimamomis pareigomis
4.89 įgyvendina kitus įmonės nurodymus,
instrukcijas, tvarkas, procedūras, susijusias su užimamomis pareigomis
5. Darbuotojo teisės, vykdant darbo funkcijas
5. Pardavėjas – kasininkas turi teisę
(privalo):
5.1. reikalauti
tinkamo ir savalaikio informacijos suteikimo, kiek tai yra susiję su jo
užimamomis pareigomis ir jam pavestomis užduotimis;
5.2. reikalauti
tiesioginio vadovo suteikti pagalbą (konsultacijas) vykdant pavestas užduotis
ar atliekant pavestas pareigas;
5.3. reikalauti iš
tiesioginio vadovo aprūpinti parduotuvę būtinomis kanceliarijos bei valymo
priemonėmis, o švenčių metu – parduotuvės papuošimo reikmenimis.
5.4. nedelsiant
informuoti tiesioginį vadovą apie iškilusias problemas ar paskirtas užduotis,
kurių sprendimui nepakanka paties kompetencijos (žinių, įgūdžių ar pan.);
5.5. reikalauti iš
įmonės darbuotojų darbo pažymėjimų, patvirtinančių jų asmenybės tapatumą ir
ryšius su įmone, išduodant pinigines lėšas ar kitus vertybinius popierius,
prekes ar kitą įmonės turtą, sudarant sąlygas patekti į pagalbines parduotuvės
patalpas ir pan..;
5.6. tikrinti prekių
priėmimo – išdavimo dokumentuose pateiktos informacijos teisingumą;
5.7. neįleisti į
pagalbines patalpas pašalinių asmenų;
5.8. neleisti prie
įmonės kompiuterio, kasos aparato, dokumentacijos pašalinių asmenų, kurie nėra
įmonės darbuotojai ir / ar neturi įmonės darbuotojo pažymėjimo ar kai apie šių
asmenų atvykimą pardavėjas – kasininkas nėra informuotas savo tiesioginio
vadovo;
5.9. siūlyti
tiesioginiam vadovui darbo, susijusio su šioje instrukcijoje numatytomis
pareigomis, tobulinimo būdus
5.10. nedelsiant informuoti vadovą apie
aplinkybes dėl kurių negalima tinkamai atlikti pareigų
5.11. jei pastebėjo, kad klientas (-ai)
neteisėtai pasisavino prekę (-es), t.y. už jas nesumokėjęs (-ę) nori
pasišalinti iš parduotuvės, turi teisę prašyti jų parodyti savo asmeninius
daiktus. Tuo atveju, jei neteisėtu prekių pasisavinimu yra įtariamas įmonės
darbuotojas, pardavėjas – kasininkas, įtariamam darbuotojui dar esant
parduotuvėje, privalo nedelsiant informuoti apie savo įtarimą tiesioginį
vadovą, jam nesant, struktūrinio padalinio vadovą, ir užtikrinti, kad
įtariamas darbuotojas nepasišalins iš parduotuves iki vadovo atvykimo.
5.12. iškviesti policiją ar apsaugos darbuotojus
įtarus arba nustačius, kad klientai ar įmonės darbuotojai neteisėtai pasisavino
prekes ir parašyti pareiškimą bei poėmio aktą.
6. Darbuotojo atsakomybė
6
Pardavėjas – kasininkas atsako:
6.1. už pavestų
pareigų (darbo funkcijų) nevykdymą arba netinkamą vykdymą
6.2. už LR įstatymų ir
vidinių įmonės nurodymų, tvarkų, procedūrų ar kitų dok. nesilaikymą įmonėje
6.3. už tiesioginio
vadovo nurodymų nevykdymą ar netinkamą vykdymą
6.4. už netinkamą
darbo laiko naudojimą
6.5. už piniginių lėšų
priėmimo, apskaitos ir apsaugos operacijų bei kasos operacijų pažeidimus
6.6. už teisingą ir
savalaikį dokumentų pildymą ir informacijos atsakingiems įmonės darbuotojams
pateikimą
6.7. už prekybinėje
salėje esančių prekių, įrangos ir kito turto saugumą
6.8. už klientų ir
pirkėjų aptarnavimo pažeidimus
6.9. už piniginių
įplaukų neatitikimą parduotų prekių kiekiui ir kasos aparato parodymams
6.10. už netvarką darbo vietoje ir netvarkingą
išvaizdą
6.11. už saugos ir sveikatos darbe,
priešgaisrinės saugos ir turto apsaugos reikalavimų pažeidimus
6.12. už žalą, padarytą įmonei ir jos turtui,
dėl savo kaltės ar neatsargumo
7. Darbuotojo įsipareigojimai dirbant įmonėje
ir nutraukus darbo santykius su įmone
7. Pardavėjas – kasininkas pasižada ir
įsipareigoja:
7.1. žodžiu, raštu ar kitokiu įmanomu pavidalu
neskleisti komercinės, dalykinės, finansinės bei kitokios informacijos, su
kuria jis buvo supažindintas arba ji tapo jam prieinama ir žinoma dirbant
įmonėje, tuo atveju jei tai nėra suderinta su tiesioginiu vadovu ir tiesiogiai
susiję su jam pavestų funkcijų ir užduočių atlikimu ir įmonės interesų
atstovavimu